אם אתם מתעוררים עם כאבי צוואר, נוקשות, מיגרנות או עייפות לא מוסברת בבוקר... אתם פשוט חייבים לקרוא את הכתבה הקצרה הזו לפני הלילה הבא שלכם.
היי, קוראים לי שרה, אני בת 47 ומנהלת משאבי אנוש כבר מעל עשור.
במשך כמעט שנתיים הייתי בטוחה שכאבי הצוואר הם פשוט חלק מהחיים שלי.
זה התחיל לי איפשהו לקראת גיל 45...
בהתחלה זו הייתה רק תחושה כזאת שקשה יותר לסובב את הראש.
חשבתי שזה זמני - תהיתי לעצמי,
"אולי עשיתי תנועה לא נכונה בלילה?"
אבל עם הזמן זה רק הלך והחמיר...
זה הגיע למצב שהצוואר שלי תקוע בצד שמאל של הראש. כאילו משהו מושך אותו ומסרב לשחרר.
לפעמים הכאבים היו כל כך חדים שהייתי חייבת לקחת אדוויל רק כדי לשרוד את יום העבודה.
אני פחדתי שהכאב הזה לא ייעלם לעולם...
כל מי שדיברתי איתו על זה נראה שחווה "צוואר תפוס" בעבר, אבל אני בספק אם זה באותה דרגה כמו שלי, וזה מפחיד אותי.
הרגע ששינה הכל...
לפני כחצי שנה ישבתי עם חברה טובה שלי, מיכל, על קפה. סיפרתי לה על הצוואר שלי ועל העייפות והתסכול שאני חווה מזה כבר תקופה ארוכה.
היא הסתכלה עלי ושאלה: "על איזה כרית את ישנה?"
עניתי לה "כרית רגילה".. בלי להסס, כי לא האמנתי שהכרית שאני ישנה עליה פוגעת בי... הייתי בטוחה שהיא מתלוצצת. אבל היא לא.
הייתי סקפטית לחלוטין.
אבל משהו בדברים שלה נשאר איתי.
אנחנו לא משקיעים בדברים הנכונים
התחלתי לחקור קצת ומה שגיליתי הדהים אותי...
רוב הכריות (גם היקרות ביותר) משאירות רווח ביניהן לבין הצוואר ומאלצות את הגוף להיות בזווית לא טבעית במשך שעות.
ובמקום לנוח, שרירי הצוואר עובדים כל הלילה.
אם תחזיקו את הראש מוטה קדימה בכמה סנטימטרים לאורך שעה אחת - אתם כבר תרגישו את הצוואר תפוס.
עכשיו תתארו לעצמכם שאתם עושים את זה 8 שעות ברציפות, בכל לילה מחדש.
במשך 365 ימים בשנה. זה מגיע ל-2,920 שעות של עומס!
וזו הסיבה שבגללה קמתי כל בוקר עם צוואר תפוס ועייפות לא מוסברת.
הבנתי שאני חייבת כרית מסוימת שגם תתמוך בצוואר שלי וגם תהיה לי נוחה.
התחלתי לבדוק ולנסות כל מיני כריות...
ובואו רק נגיד שניסיתי הכל - מכריות אורתופדיות מוזרות עם חורים ועד לכריות יוקרתיות של בתי מלון.
הוצאתי כבר מעל 850 שקל על כריות...
והגעתי למצב שפשוט התייאשתי. אמרתי לעצמי: "ככה זה. זה מה יש. תלמדי לחיות עם הכאב."
עד שערב אחד, מיכל שלחה לי הודעה בוואטסאפ עם לינק ומשפט אחד:
"זו הכרית שהכירופרקט שלי המליץ. תבדקי."
"הנה זה קורה שוב"
חזרתי הביתה ועשיתי מה שאני תמיד עושה... פתחתי מלא כרטיסיות במחשב וחקרתי.
על פניו, זה היה נראה שונה מכל מה שראיתי.
זו לא סתם כרית מלבנית ושטוחה שקונים בסופר.
היה לה מבנה קצת מוזר שמייצר 2 גבהים שונים. צד אחד רך ונמוך, והצד השני קצת יותר קשיח וגבוה.
הרעיון מאחורי זה הוא שהכרית אמורה למלא בדיוק את אותו רווח מקולל שנוצר בין הצוואר למזרן.
האמת זה היה נשמע לי הגיוני, אבל עדיין לא חשבתי שהיא תהיה שונה משאר הכריות...
ומה קרה כשהשתמשתי בה?
היא הרגישה לי קצת מוזרה. שמתי לב ישר שהצוואר שלי כבר לא "תלוי באוויר". ישנתי רצוף כל הלילה.
קמתי בבוקר, סובבתי את הראש מצד לצד והרגשתי הקלה משמעותית בכאבים.
חשבתי שאולי זה מקרי...
כמעט ואין כאבי צוואר בבוקר. הפסקתי להשתמש בכדורים משככי כאבים. אבל הייתי עדיין קצת עייפה ועם נוקשות בבוקר.
עבר שבוע שלם בלי להושיט יד לאדוויל.
קמתי בבוקר יותר משוחררת, ושמתי לב שכאבי הראש שהיו תופסים אותי כמעט כל יום, פשוט התחילו להופיע פחות ופחות...
במקום לשרוף את ה 15 דקות הראשונות של היום בניסיון להתמתח ולהתעורר - קמתי בתחושה טובה ורציתי כבר להתחיל את היום.
שלחתי הודעה למיכל בוואטסאפ. רציתי להודות לה על ההמלצה הזאת, כי עם כל הסקפטיות שהייתה לי בהתחלה... באמת שזו הפעם הראשונה שהרגשתי הקלה אמיתית.
אני רוצה לסיים במשהו אישי.
כתבתי את הכתבה הזו כי לפני שנתיים, הייתי רוצה שמישהי תכתוב אותה בשבילי. הייתי מוצאת אותה באיזה שהוא דף בפייסבוק, קוראת אותה, אומרת לעצמי "אולי", ומזמינה.
במקום זה, סבלתי עוד שנתיים.
אם אתם קוראים את זה, בידיעה שמחר תקומו שוב עם צוואר תפוס וכואב - אני מקווה שהסיפור שלי יחסוך לכם את השנתיים האלה.
אני לא היחידה, תשמעו מה עוד אנשים אומרים:
מוכנים לנסות את זה?
עוצבה על ידי כירופרקטים עם 3 אזורי תמיכה
2 גבהים שונים (מתאימה לכל מנח שינה)
מעל 10,000 לקוחות בחרו בקלאודי
תקופת ניסיון של 30 לילות - ללא סיכון!
שמעו, אני לא רופאה ולא מומחית שינה. אני אישה שסבלה מכאבי צוואר ומיגרנות שנתיים וביזבזה כסף על כריות שלא עבדו. מה שאני כן יכולה להגיד זה שהכרית הזו שינתה לי את הבקרים, את יום העבודה, ואת ההרגשה שלי בסוף היום. אם אתם מתעוררים כל בוקר עם צוואר תפוס ושום דבר לא עזר עד עכשיו, שווה לנסות.
- Choosing a selection results in a full page refresh.
- נפתח בחלון חדש.